Projekt powstał w inspiracji premierą Alicji w Krainie Czarów w reż. Pawła Paszty, teorią Bruno Bettelheima, który traktuje baśń jako edukacyjne narzędzie terapeutyczno-poznawcze do pracy z dziećmi oraz rozmowami z nauczycielami toruńskich szkół podstawowych. Na tej podstawie stworzyliśmy kompleksowy projekt, oparty na modelu uczenia się przez doświadczenie D. Kolba, którego celem jest podniesienie wiedzy i umiejętności nauczycieli klas I – VI w zakresie wykorzystania baśni jako narzędzia edukacyjnego, twórczych metod pracy z dziećmi i nowych technologii.
Nauczyciele razem ze swoimi uczniami wezmą udział w cyklu warsztatów i szkoleń inspirowanych Alicją w Krainie Czarów, a następnie zastosują nabytą wiedzę w praktyce, prowadząc pod okiem mentorów zajęcia oparte na autorskich scenariuszach dot. wybranych baśni, które zbierzemy w publikacji podsumowującej projekt.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.
Dofinansowano z budżetu Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.