Deklaracja dostępności
Teatr im. Wilama Horzycy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://teatr.torun.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Większość materiałów multimedialnych nie posiada audiodeskrypcji.
- Niewielka część materiałów graficznych nie posiada tekstów alternatywnych.
- Niewielka część materiałów audio nie posiada transkrypcji.
- Brak skalowania przy powiększaniu ekranu.
- Ograniczone działanie wyszukiwarki.
Treści nieobjęte przepisami
- Na stronie jest dostęp do materiałów archiwalnych opublikowanych przed 23 września 2018 r. Znajdują się tam materiały graficzne bez tekstów alternatywnych oraz materiały multimedialne bez napisów rozszerzonych i audiodeskrypcji.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie adytu dokonanego przez podmiot zewnętrzy w 2023 roku – firma Accens oraz samooceny przeprowadzonej po aktualizacjach w kolejnych latach modernizacji strony.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pisząc adres e-mail edukacja@teatr.torun.pl lub dzwoniąc na numer 605034199 .
Taką samą drogą można skłądać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
- Joanna Stoike – koordynatorka dostępności
- e-mail edukacja@teatr.torun.pl
- nr tel. 605034199
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do dyrekcji naszego teatru:
- Renata Derejczyk – Dyrektor Teatru im. Wilama Horzycy,
- Adres: Plac Teatralny 1, 87 -100 Toruń,
- mejl: sekretariathorzycy@teatr.torun.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Teatr im. Wilama Horzycy
BUDYNEK ZABYTKOWY DUŻEJ SCENY
DOJSCIE DO TEATRU
Najbliższy przystanek tramwajowy: Wały Generała Sikorskiego
Najbliższy przystanek autobusowy: Aleja Solidarności
Główne wejście do budynku, w którym mieści się duża scena znajduje się od strony Placu Teatralnego. Budynek ma charakter zabytkowy. Wejście dla osób poruszających się na wózku znajduje się od strony ul. Fosa Staromiejska (obok wejścia do kawiarni Wejściówka). Wejście oznaczono grafiką przedstawiającą wózek. Wejście jest otwierane przed każdym spektaklem. Przy rezerwacji biletów prosimy o poinformowanie pracowników Biura Obsługi Widza o potrzebie skorzystania z wejścia.
PARKING
Teatr nie posiada miejsc parkingowych dla widzów. Najbliższe, płatne miejsca parkingowe znajdują się przy ul. Fosa Staromiejska i przy ul. Wilama Horzycy. Parking przy ul. Wilama Horzycy posiada wyznaczone 4 miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Jedno z tych miejsc pozwala na ładowanie samochodu elektrycznego. W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z koordynatorką dostępności. Postaramy się znaleźć rozwiązanie.
WEJŚCIE DO BUDYNKU
Osoba z niepełnosprawnością ma prawo przebywać na terenie Teatru z psem asystującym.
SZATNIA
Szatnie znajdują się na parterze i na pierwszym piętrze budynku po lewej i prawej stronie korytarza przed wejściem na widownię.
WIDOWNIA DUŻEJ SCENY
Na widowni zostały wyznaczone cztery miejsca przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchu. Znajdują się one na parterze w II i X rzędzie. Obsługa widzów pozostaje do dyspozycji przez cały czas trwania spektaklu. Miejsca dla osób z niepełnosprawnością wzroku są dostępne wszędzie.
TOALETA
Toalety znajdują się na parterze i pierwszym piętrze budynku, po lewej i prawej stronie korytarza. Toaleta znajdująca się na parterze po lewej stronie korytarza dostosowana jest do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu.
KASA TEATRU
Kasa teatru – wejście schodami z zewnątrz budynku. Osoby z niepełnosprawnością, poruszające się na wózku nie są w stanie skorzystać z tej przestrzeni. Osoba poruszająca się na wózku może wejść drzwiami, które znajdują się obok Kawiarni Wejściówka, przy drzwiach znajduje się domofon. Należy zadzwonić domofonem i pracownik/czka obsługi kasy otworzy wejście.
Kasa otwarta jest: od wtorku do soboty w godzinach 10:00-14:00 i w niedzielę w godzinach 15:00-19:00
Tel.: tel. 56 622 30 70
Bilety można kupić również przez Internet: https://teatr.torun.pl/bilety/
SCENA FOYER II PIĘTRA
W tym samym budynku mieści się też scena kameralna scena Foyer II piętra. Do foyer II pietra można się dostać wyłącznie schodami. Niestety osoby z niepełnosprawnością ruchu, poruszające się na wózku nie są w stanie tam samodzielnie dotrzeć. Przepraszamy. Będziemy dążyć do dostępności tej części Teatru. Jest to jednak utrudnione ze względu na zabytkowy charakter budynku.
BUDYNEK SCENY NA ZAPLECZU
DOJSCIE DO BUDYNKU
Najbliższy przystanek tramwajowy: Wały Generała Sikorskiego
Najbliższy przystanek autobusowy: Aleja Solidarności
Główne wejście do budynku, w którym znajduję się Scena na Zapleczu znajduje się od ul. Fosa Staromiejska. Do wejścia można się dostać najpierw schodami prowadzącymi w dół, a potem z poziomu chodnika. Scena na zapleczu znajduje się na II piętrze. Można dostać się tam schodami lub windą, która znajduje się na zewnątrz budynku. Obsługą windy zajmuje się przeszkolony pracownik. Przy rezerwacji biletów prosimy o informacje o potrzebie skorzystania z windy. Winda wjeżdża bezpośrednio na drugie piętro. Na pierwszym piętrze znajdują się biura, między innymi biura dyrekcji i sekretariat. W przypadku problemów i wątpliwości prosimy o kontakt z koordynatorką dostępności.
WEJSCIE DO BUDYNKU
Osoba z niepełnosprawnością ma prawo przebywać na terenie Teatru z psem asystującym.
PARKING
Teatr nie posiada miejsc parkingowych dla widzów. Najbliższe, płatne miejsca parkingowe znajdują się przy ul. Fosa Staromiejska i przy ul. Wilama Horzycy. Parking przy ul. Wilama Horzycy posiada wyznaczone 4 miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Jedno z tych miejsc pozwala na ładowanie samochodu elektrycznego. W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z koordynatorka dostępności. Postaramy się znaleźć rozwiązanie.
WIDOWNIA
Znajduje się na drugim piętrze. Miejsca dla osób poruszających się na wózku są ustalane podczas rezerwacji biletów w zależności od wystawianego spektaklu. Miejsca dla osób niewidomych są dostępne wszędzie. Obsługa Widzów pozostaje do dyspozycji przez cały czas trwania spektaklu.
SZATNIA
Znajduje się na parterze na przeciwko wejścia do budynku. Od osób z niepełnosprawnością ruchu korzystających z windy płaszcz lub kurtkę odbierze Obsługa Widzów znajdująca się na drugim piętrze.
TOALETA
Dwie toalety znajdują się na drugim piętrze. Toaleta po lewej stronie jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
BIURO OBSŁUGI WIDZÓW
Biuro Obsługi Widzów znajduje się na parterze w budynku Sceny na Zapleczu, ale osoby poruszające się na wózku nie będą w stanie do niego dotrzeć ze względu na schody prowadzące do budynku. Obecnie rozwiązaniem jest odbiór biletów w dniu spektaklu (pół godziny przed spektaklem) po wcześniejszym zgłoszeniu w Biurze Obsługi Widzów. Jest także możliwość zakupu lub odbioru biletu w inny dzień, niż dzień spektaklu. W takiej sytuacji prosimy o wcześniejsze zgłoszenie w Biurze Obsługi Widzów. pracownik wyjdzie na zewnątrz budynku o umówionej godzinie. Prosimy o płatność gotówką. Nie mamy niestety możliwości przyjęcia płatności kartą poza budynkiem.
Bilety można kupić także przez Internet: https://teatr.torun.pl/bilety/
Przy jednym ze stanowisk dostępna jest pętla indukcyjna.
Kierowniczką Biura Obsługi Widzów jest Agnieszka Warczachowska.
Tel. 56 622 55 66 (pn-pt: 9.00-16.00)
kontakt: awarczachowska@teatr.torun.pl.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://teatr.torun.pl/wp-content/uploads/2024/03/ETR-Teatr-Horzycy.pdf
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://teatr.torun.pl/dostepnosc/slyszenie/
-
W zakładce dostępność https://teatr.torun.pl/dostepnosc/ znajdują się informacje o możliwości skorzystania z różnych ścieżek dostępu oraz tekst do odczytu maszynowego o działalności teatru i dostępności.