W co się bawić – Audiowstęp

Teatr Wilama Horzycy w Toruniu zaprasza na spektakl „W co się bawić?” w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego z piosenkami Wojciecha Młynarskiego.

OPIS SCENY:

Przestrzeń widowni została zaaranżowana w klimacie kawiarenki. Widzowie siedzą przy czarnych okrągłych stolikach. Przy każdym stoliku ustawiono po cztery czarne krzesła. W części scenicznej został zamontowany czarny podest o wysokości około 50 cm, na który prowadzą dwa stopnie. Na podeście stoją krzesła i stolik, również w kolorze czarnym oraz mikrofony. Po prawej stronie sceny wyznaczono miejsce dla zespołu muzycznego, składającego się z pięciu muzyków, grających na: keyboardzie, gitarze prowadzącej, gitarze basowej, saksofonie, kontrabasie, flecie poprzecznym i perkusji.

Głównym elementem dekoracyjnym minimalistycznej scenografii jest oświetlenie ledowe, które zostało rozmieszczone na wszystkich ścianach sali widowiskowej, na suficie, oraz z tyłu sceny. Pasy świetlne poprowadzone zostały w kształcie linii prostych, które przecinają się lub łączą się ze sobą tworząc prostokąty.

OBSADA SPEKTAKLU:

JULIA SOBIESIAK-BORUCKA – młoda atrakcyjna kobieta, szczupła, blondynka. W pierwszym akcie aktorka ma włosy rozpuszczone, pofalowane karbownicą. Ubrana jest w długą obcisłą jasnoróżową cekinową połyskującą sukienkę. Zmysłowa sukienka ozdobiona jest złotymi elementami o nieregularnych kształtach. Przód sukienki posiada rozcięcie do wysokości uda. W pierwszych minutach spektaklu aktorka ma na sobie również białe futro o długości do kolan, które zdejmuje podczas piosenki „Dziewczyny bądźcie dla nas dobre na wiosnę” i rzuca w stronę publiczności.

W drugim akcie włosy aktorki są związane, a ona sama ubrana jest w długą białą luźną sukienkę bez rękawów. Biała sukienka jest przepasana złotym cienkim paskiem. Szyję Julii zdobi delikatny złoty wisiorek, a w uszach połyskują złote kolczyki. W pierwszych minutach drugiego aktu aktorka ubrana jest w białe futro, które miała na sobie w pierwszym akcie.

W obu aktach ma ubrane złote szpilki z odkrytymi palcami.

MATYLDA PODFILIPSKA – atrakcyjna kobieta około czterdziestoletnia, wysoka, szczupła.

W pierwszym akcie aktorka jest ubrana cała na czarno ma na sobie obcisły brokatowy kombinezon, podkreślający kobiece kształty. Kombinezon ma długie rękawy zakrywające dłonie do połowy. Poniżej linii barku oraz na wysokości bioder z kombinezonu zwisają frędzle. Z przodu widoczny prześwitujący dekolt, który odsłania ciało aktorki aż do pępka. Z tyłu widoczne zmysłowe rozcięcie do linii pośladków. W pierwszych minutach spektaklu Matylda ubrana jest dodatkowo w obcisły płaszcz do kolan, przewiązany czarnym paskiem. Płaszcz zdejmuje podczas tańca w trakcie piosenki „Dziewczyny bądźcie dla nas dobre na wiosnę” i rzuca w stronę publiczności. W połowie pierwszego aktu brokatowy kombinezon dodatkowo ozdabia doczepiona do ramion bufiasta konstrukcja z czarnych drucików, nieregularnie rozmieszczonych, przypominających nastroszone pióra. Jej rude długie włosy zostały upięte na czubku głowy, pozostałe kosmyki włosów rozpuszczone. Na nogach ma złote szpilki.

W drugim akcie aktorka ubrana jest w czarne brokatowe spodnie, czarny top, krótką czarną marynarkę oraz czarne szpilki. Na szyi zawieszony ma czarny wisior. Włosy zostały spięte w kucyk.

ARKADIUSZ WALESIAK – wysoki młody mężczyzna, blondyn, krótko obcięty. Ubrany jest w błękitny satynowy krótki frak i spodnie uszyte z tego samego materiału. Spod fraka wyłania się czarno-błękitna kamizelka, a spod niej biała koszula. Z kieszonki na klapie fraka wystaje czerwono-błękitna poszetka, czyli mała chusteczka. Spodnie są przewiązane czerwonym pasem. Całości kostiumu dopełniają czarne eleganckie buty.

GRZEGORZ WIŚNIEWSKI – mężczyzna w średnim wieku. Szpakowate włosy aktora są krótko obcięte. W pierwszym akcie ubrany jest w czarny brokatowy frak i czarne satynowe spodnie. Spod marynarki wyłania się czarna kamizelka, pod którą widoczna jest biała koszula. Aktor ma na głowie czarny cylinder. Szyję zdobi czarna mucha. Spodnie są przewiązane błękitnym pasem.

W drugim akcie, aktor zamiast czarnej kamizelki ma na sobie niebieską kamizelkę, występuje bez cylindra i muchy. Ma na sobie ten sam garnitur, który miał w pierwszym akcie. W obu aktach Grzegorz występuje w czarnych eleganckich butach.

PAWEŁ KOWALSKI – wysoki mężczyzna w średnim wieku. Kręcone szpakowate włosy opadają mu na ramiona. Aktor ubrany jest w różowy frak, spod którego wystaje różowo – czarna kamizelka. Pod kamizelką widoczna jest biała koszula. Spodnie są przewiązane czarnym pasem. Z kieszonki na piersi marynarki wyłania się kolorowa poszetka. Eleganckie czarne buty dodają szyku całości kostiumu.

Audiowstęp przygotowała Joanna Stoike

Newsletter

Tylko ciekawe wiadomości

Zapisz się na nasz newsletter. Wysyłamy wiadomości z nowym repertuarem i nowościami w ofercie teatru, a także atrakcyjnymi zniżkami.