Dorothée Roqueplo
Absolwentka École Internationale des Arts de la Mode (Szkoła Projektowania i Kostiumu) w Paryżu. Uważana za jedną z najlepszych polskich kostiumografek.
Pracuje przy produkcjach filmowych, teatralnych, operowych i reklamowych.
Wielokrotna laureatka Polskiej Nagrody Filmowej (Orzeł) oraz nagród indywidualnych za kostiumy na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, m.in. za takie filmy jak:
– Prowokator (reż. Krzysztof Lang),
– Mój Nikifor (reż. Krzysztof Krauze, Joanna Kos-Krauze),
– Pręgi (reż. Magdalena Piekorz),
– Młyn i krzyż (reż. Lech Majewski),
– Sala samobójców (reż. Jan Komasa),
– Miasto 44 (reż. Jan Komasa),
– Hiszpanka (reż. Łukasz Barczyk),
– Magnezja (reż. Maciej Bochniak)
oraz Brigitte Bardot cudowna (reż. Lech Majewski).
Film Boże Ciało (reż. Jan Komasa) z kostiumami wg jej projektu został nominowane do Oscara (Nagroda Akademii Filmowej) dla najlepszego filmu międzynarodowego.
Członkini Polskiej Akademii Filmowej, Europejskiej Akademii Filmowej oraz Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej.
Dorothée Roqueplo jest autorką kostiumów m. in. do spektakli operowych, takich jak Halka (reż. Mariusz Treliński, Teatr Wielki – Opera Narodowa), Straszny dwór (reż. Krystyna Janda, Teatr Wielki w Łodzi) oraz teatralnych, takich jak Żelazna konstrukcja (reż. Maciej Wojtyszko, Teatr Powszechny), Kobiety w sytuacji krytycznej (reż. Krystyna Janda, Teatr Polonia), Mąż i żona (reż. Krystyna Janda, Teatr Polonia), Casa Valentina (reż. Maciej Kowalewski, Och-Teatr), Ożenek (reż. Janusz Gajos, Och-Teatr) czy Marat-Sade (reż. Krzysztof Nazar, Teatr Wybrzeże).