
Bernard-Marie Koltès
Roberto Zucco
Reżyseria: Lena Frankiewicz
Premiera: 22 czerwca 2017, Duża Scena
Niech pani spojrzy na tych wszystkich wariatów. Proszę, jak im źle z oczu patrzy. Mordercy. Nigdy nie widziałem tylu morderców na raz. Dostaną nagle świra i zaczną się nawzajem zabijać. („Roberto Zucco”, B.M. Koltès)
Świat stanął na krawędzi – jeszcze chwila i nastąpi godzina zero: koniec świata takiego, jakim go znamy. A może koniec świata w ogóle? Poczucie niepewności i bezcelowości w społeczeństwie wybucha ze zdwojoną siłą w wyniku nagłych zmian społecznych i załamania się dotychczasowego porządku.
Przewodnikiem po tym świecie Koltès czyni Roberto Zucco, mordercę bez powodu. Dzięki niemu poznajemy społeczeństwo, które go wyprodukowało, społeczeństwo, w którym ustalane przez władzę reguły normy nie pasują już do tego świata.
Bernard-Marie Koltès Roberto Zucco
Przekład: Piotr Szymanowski
Reżyseria: Lena Frankiewicz
Dramaturgia: Małgorzata Maciejewska
Scenografia: Michał Korchowiec
Kostiumy: Arek Ślesiński
Muzyka na żywo: Kamil Pater
Choreografia: Mikołaj Mikołajczyk
Fotografia: Magda Hueckel
Udział biorą: Małgorzata Abramowicz, Anna Magalska, Anna Romanowicz-Kozanecka, Joanna Rozkosz, Julia Sobiesiak, Mirosława Sobik, Jolanta Teska, Łukasz Ignasiński, Paweł Kowalski, Mikołaj Mikołajczyk (gościnnie), Niko Niakas, Maciej Raniszewski, Grzegorz Wiśniewski, Bartosz Woźny.
Czas trwania: 1 godzina 50 minut (bez przerwy)
Recenzje:
„To spektakl przemyślany, konsekwentny, pełen odniesień i paraleli, zbudowany na zasadzie klamrowej, dopracowany w każdym szczególe. Kawał dobrego teatru.”
Sławomir Szczurek, Nowa Siła Krytyczna
Podążając za penisem, Sławomir Szczurek, Nowa Siła Krytyczna
Przemoc w lustrzanym odbiciu, Marta Siwicka, Gazeta Pomorska
Dzielą nas parseki czarnej materii, Ilona Słojewska, Dziennik Teatralny
U progu Apokalipsy, Anita Nowak