Drugi dzień festiwalu rozpoczął się w klubie festiwalowym Wejściówka. Studenci reżyserii i kierunków teatralnych spotkali się z selekcjonerami tegorocznego festiwalu.

Od godziny 14 przez 5 godzin trwały ponownie targi „w Kontakcie!” – Promocja sektora kultury w regionie. Gra miejska, pokazy i warsztaty – to wszystko przygotowały instytucje z województwa kujawsko-pomorskiego wraz z Fundacją Art Connections.

Nie mniej intensywne było popołudnie z trzema spektaklami. Jako pierwszy, o 17:00 – “Ale z naszymi umarłymi” Marcina Libera na podstawie powieści Jacka Dehnela. Widownia klubu Od Nowa zamieniła się na 2 godziny w scenę opowieści o pierwszej zombie apokalipsie w dziejach Rzeczpospolitej Polskiej. Po spektaklu odbyło się spotkanie z twórcami.

W czasie spotkania z twórcami z Kielc na deskach Teatru Horzycy rozpoczynał się “1989” Katarzyny Szyngiery. Rapowy musical o upadku komunizmu nagradzany był brawami po każdym utworze. Spektakl był dostępny z audiodeskrypcją, a osoby z niej korzystające miały możliwość wejścia na scenę przed spektaklem, by zapoznać się z rekwizytami i scenografią.

W CKK Jordanki widzowie ponownie obejrzeli „INK” Dimitrisa Papaioannou.

Drugiego dnia festiwalu musieliśmy także zareagować na konferencję prasowej zorganizowaną przez radnego PiS sejmiku województwa Przemysława Przybylskiego w sprawie spektaklu „Śmierć Jana Pawła II”. W odpowiedzi na zarzuty postawione w związku z wystawieniem tej produkcji na Festiwalu Kontakt odbył briefing prasowy. Teatr wydał również oświadczenie w tej sprawie: https://teatr.torun.pl/oswiadczenie/

Wydarzenie jest współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach projektu pn. „Kujawy+Pomorze – promocja potencjału gospodarczego regionu – edycja II”.

Fot. Wojtek Szabelski / szabelski.com

Newsletter

Dowiedz się pierwszy/a o nowym repertuarze

Zapisz się na nasz newsletter, aby bez problemu zarezerwować bilety. Wyślemy Ci też informacje o innych wydarzeniach, jak "Niedziela w Teatrze" czy zwiedzanie. Wysyłamy mailing maksymalnie 2 razy w miesiącu.