Anton Chehov
Nadia. Portret wielokrotny
Reżyseria: Agnieszka Lipiec-Wróblewska
Premiera: 24 marca 2012 roku
Przedstawienie przygotowała Agnieszka Lipiec-Wróblewska, znana toruńskiej publiczności z realizacji „Dzikiej kaczki” Ibsena. Reżyserka jest również autorką adaptacji, której bazą są opowiadania Antoniego Czechowa: „Wrogowie”, „Żona”, “Pani z pieskiem”, „Nieciekawa historia”. Scenariusz jest próbą przyjrzenia się postaci kobiecej w męskim świecie kreowanym w utworach autora. Spektakl składa się z czterech historii. W każdej z nich bohaterką jest kobieta o tym samym imieniu – Nadia (Nadine). W przedstawieniu ukazana jest w różnych etapach życia i relacjach z mężczyznami – jako żona, kochanka, „córka” profesora. Wszystkie sytuacje są próbą wyzwolenia się Nadii spod dominacji mężczyzny, poszukiwaniem szczęścia i niezależności. Bohaterka zdziera poszczególne zasłony, zdejmuje kolejne maski, naraża się na konflikty, niezrozumienie, wykluczenie. Czy takie życie ma sens? Czy istnieje recepta na szczęście? Czy istnieje rozwiązanie jej sytuacji? Czy też jedyne co możemy robić to szukać, zadawać pytania.
adaptacja i reżyseria: Agnieszka Lipiec-Wróblewska
scenografia i kostiumy: Agnieszka Zawadowska
muzyka: Michał Lorenc
ruch sceniczny: Weronika Pelczyńska
występują: Matylda Podfilipska, Mirosława Sobik, Jolanta Teska, Agnieszka Wawrzkiewicz, Paweł Kowalski, Sławomir Maciejewski (gościnnie), Marek Milczarczyk, Niko Niakas, Michał Marek Ubysz, Grzegorz Wiśniewski.
fotografie: Wojtek Szabelski
czas trwania: 2 godziny (z przerwą)
Recenzje:
Agnieszka Lipiec-Wróblewska, przenosząc na scenę kolejne opowiadania, w każdej historii skonstruowała świat wierny Czechowowi. Każdą opowieść dopełniała zmieniająca się scenografia, która raz przedstawiała plażę z (multimedialnym) pejzażem w tle, raz XIX-wieczne salony.
Bartłomiej Oleszek, „Głos Uczelni”, maj 2012