Młoda twarz polskiego teatru

Na Festiwalu Debiutantów  „Pierwszy kontakt” pokażemy sześć najciekawszych polskich przedstawień młodych reżyserów oraz dziewięć znakomitych debiutów aktorek i aktorów. Wśród nich, m.in., Marianna Zydek znana z filmu „Kamerdyner” w głośnej „Hańbie” z Krakowa i Paulina Walendziak w łódzkiej „Otchłani”. Wśród reżyserskich debiutantów m.in. Dorota Androsz inscenizująca „Koniec miłości” z Katarzyną Herman i Juliuszem Chrząstowskim.  Debiutantką jest też Joanna Satanowska, w której spektaklu „Bądź taka, nie bądź taka” piosenki Kory śpiewa Karolina Gibki, nowa wokalistka nowego Maanamu.

Od 25 do 31 maja zobaczymy 15 spektakli.  Perfomansem „Ustawienia ze świętymi” w reżyserii Agaty Dudy-Gracz otworzy festiwal zespół Teatru Horzycy. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem KRZYK. Pytanie, jak usłyszeć dziś krzyk tych, którzy na co dzień, wokół nas domagają się uwagi, można przypisać każdemu z prezentowanych przedstawień. Pytanie, jak i co krzyczeć zadają sobie zapewne także debiutanci. 

Zapraszamy na przedstawienia, do udziału w otwartej dyskusji o sytuacji debiutantów w polskim teatrze oraz w czytaniach performatywnych, które będą wstępem do przyszłorocznej, międzynarodowej edycji Kontaktu.

STRONA FESTIWALU: festiwal.teatr.torun.pl/


Bilety w cenach:

USTAWIENIA ZE ŚWIĘTYMI

I strefa parter: 
normalny – 30 zł, ulgowy – 25 zł
II strefa (balkon I, loże środkowe i boczne):
normalny – 20 zł, ulgowy – 15 zł

POZOSTAŁE SPEKTAKLE

normalny – 40 zł, ulgowy – 30 zł

Sprzedaż rusza od 6 maja 2019



PROGRAM:

25 maja (sobota), godzina 18.00 – otwarcie festiwalu

Teatr im. Wilama Horzycy (Toruń)

Ustawienia ze świętymi

Performance z udziałem zespołu aktorskiego Teatru Horzycy, a także aktorów gościnnych pod kierunkiem Agaty Dudy-Gracz

Wydarzenie otwierające tegoroczny festiwal to owoc 5-dniowej intensywnej pracy warsztatowej reżyserki z zespołem. Powstaje performance oparty się na żywotach świętych, ich legendzie zderzonej z prozą życia, chwalebnym bohaterstwie w kontekście ludzkiej marności, historyczności względem dzisiejszej perspektywy. Jako inspiracje twórcom posłużą także inne dzieła sztuki z różnych epok – w szczególności dobrane przez reżyserkę obrazy.

Muzykę za żywo wykonają Maja Kleszcz i Wojciech Krzak.

Czas: około 1h 30 (bez przerwy)

Spotkanie z twórcami odbędzie się w klubie festiwalowym „Wejściówka” o godzinie 19.40 (pl. Teatralny 1)

25 maja (sobota), godzina 20.30

Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego (Kalisz)

David Desola, 7 minut

reżyseria: Adam Biernacki

7 minut to osadzona w realiach magazynu fabrycznego metaforyczna opowieść o zderzeniu ludzkich pokoleń. Dwaj główni bohaterowie to Bezan, odchodzący na emeryturę stary magazynier oraz młody Fok, który ma zająć jego miejsce. Ich niepozbawione absurdalnego humoru starcie, jak mogłoby się zdawać, pozostaje kompletnie niezauważone przez wędrujące od lat tą samą ziemską trasą mrówki. Bo mrówek nie obchodzi, czy ktoś ze świata olbrzymów spełni swoje ambicje, pozostawi po sobie ślad dla potomności i czy po tym wszystkim Ziemia nadal będzie się kręcić wokół Słońca.

Na szczęście nie jesteśmy mrówkami. A może na nasze nieszczęście nimi nie jesteśmy…? Spektakl prezentowany był na 39. Warszawskich Spotkaniach Teatralnych w 2019 r.

debiut aktorski: Jakub Łopatka

czas: 1h 30 (bez przerwy)

Spotkanie z twórcami odbędzie się po spektaklu w klubie festiwalowym „Wejściówka” (pl. Teatralny 1)

26 maja (niedziela), godzina 18.00

 Teatr Zamiast (Łódź)

Magdaleny Drab, Curko moja ogłoś to – rytmizowany biuletyn z wystawy Marii Wnęk

Monodram Magdaleny Drab

Spotkanie podczas wernisażu wystawy malarki naiwnej Marii Wnęk staje się przyczynkiem do rozważań na temat relacji społecznych i postrzegania osób z marginesu. Aktorka przyjmuje rolę muzyka, który przy gramofonie poruszającym wielobarwny teatr cieni, odgrywa szum galerii, rozmowy oglądających oraz kolejne obrazy autorki. Dzieła plastyczne zostają przełożone na utwory muzyczne, a Maria Wnęk przemawia ze swoich rewersów w niegramatycznych, dziecinnych monologach pisanych z potrzeby, z chęci podzielenia się bólem czy przeżyciem religijnym. Spektakl stara się zmierzyć z problemem autentyzmu emocji i formalizacji relacji społecznych. Czy ludzie przystający do powszechnie ustalonych norm mają dla swoich jurodiwych współczucie i rzeczywiste pragnienie spotkania czy tylko pogardę pomieszaną z ciekawością? Muzyczna wyprawa w świat sztuki, szaleństwa i skostniałych przekonań – czyich?

Spektakl został nagrodzony GRAND PRIX w Konkursie The Best OFF. Teatr im. Wilama Horzycy jako partner pierwszej edycji Konkursu zaprosił zwycięskie przerdstawienie do Torunia. Magdalena Drab otrzymała Nagrodę dla najlepszej aktorki na Koszalińskich Spotkaniach Młodych m-teatr.

Czas: 50 minut (bez przerwy)

(poza konkursem)

Spotkanie z twórcami odbędzie się w klubie festiwalowym „Wejściówka” o godzinie 19.00 (pl. Teatralny 1)

26 maja (niedziela), godzina 19.30

 Teatr Ludowy (Kraków)

August Strindberg, Panna Julia

reżyseria: Radosław Stępień

Młoda kobieta z wyższych sfer i gęsta atmosfera nocy letniego przesilenia… Chcąc uciec od życia zamkniętego w konwenansach, panna Julia zatraca się w świętojańskiej zabawie dla służby i wdaje w niby niezobowiązujący flirt z lokajem. Niezależne od pozycji społecznej obycie i siła mężczyzny sprawiają, że ich wzajemna relacja przeradza się w walkę o władzę nad drugim człowiekiem, rozgrywaną w obecności narzeczonej Jeana, Krystyny. Co tak naprawdę wydarzyło się między trójką bohaterów podczas tamtej jednej nocy, nocy świętojańskiej, nocy niewinnych zabaw? Kto spełnił swoje marzenia, komu je odebrano, kto sam z nich zrezygnował? Jakie są zasady gry, w którą zmuszeni jesteśmy grać między sobą? Czy jesteśmy panami swojego losu i naszych uczuć czy może tylko bezwolnymi lalkami poruszanymi przez wypadkową siły niezaspokojonych pragnień, dawnych kompleksów i przypadkowych okoliczności? Co pozostanie, kiedy staniemy przed faktem życia przeżytego przed progiem miłości?

debiut reżyserski: Radosław Stępień

Spektakl dla widzów dorosłych

1h 15 (bez przerwy)    

Spotkanie z twórcami odbędzie się w klubie festiwalowym „Wejściówka” o godzinie 21.30 (pl. Teatralny 1)

27 maja (poniedziałek), godzina 17.00

 Teatr Ludowy (Kraków)

John Maxwell Coetzee, Hańba 

reżyseria: Marcin Wierzchowski

Człowiek zhańbiony to człowiek, który utracił coś, czego nie da się odzyskać. Jest jak trędowaty, jego hańba może zarazić tych, których dotknie. Utracił, ale być może też uzyskał. Bo dopiero upadłszy tak nisko, jak tylko się da, do poziomu psa, człowiek może podjąć próbę zrozumienia, kim naprawdę jest i ile tak naprawdę warte jest jego życie. Człowiek może pohańbić się w oczach innych ludzi, ale prawdziwa hańba dotyka go dopiero w jego własnych oczach. Sam przed sobą staje się niegodny, bezwartościowy i skalany. Sam musi stanąć w obliczu wyzwania odbudowania siebie, ukonstytuowania siebie na nowo. Musi określić, kim będzie oraz czy i w jaki sposób jego hańba będzie stanowić o jego tożsamości.

Na scenie ofiary po raz kolejny stają twarzą w twarz z oprawcami, jednym i drugim udziela się głosu. Pytanie brzmi, czy ten akt może doprowadzić do pojednania, czy też stanowić będzie kolejny rozdział niekończącej się historii ludzkiego cierpienia.

Spektakl prezentowany był na 59. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych w 2019 r.

debiut aktorski: Marianna Zydek

czas: 2h 40 (bez przerwy)

Spotkanie z twórcami odbędzie się w klubie festiwalowym „Wejściówka” o godzinie 19.50 (pl. Teatralny 1)

27 maja (poniedziałek), godzina 21.00

 Teatr im. Stefana Jaracza (Łódź)

Jennifer Haley, Otchłań

reżyseria: Mariusz Grzegorzek

Sto lat temu. W odległej PRZESZŁOŚCI.
 Neogotycka posiadłość z zachwycającym ogrodem, w którym bawią się rozkoszne dziewczynki.
Czy na pewno są bezpieczne? 

Za sto lat. W odległej PRZYSZŁOŚCI.
Wyniszczony, pozbawiony przyrody świat, funkcjonujący tylko dzięki wyrafinowanej technologii. Dramatyczne śledztwo w mrocznej sprawie. Czy oskarżeni na pewno są potworami? 



Obsesje, pożądanie, morderstwa, nakładanie masek.
 Czy to, co wirtualne jest lepsze niż realne?

Czy spędzając codziennie 12 godzin w internetowej sieci jesteś jeszcze sobą, czy już tylko swoim cieniem? A może właśnie tam czeka na nas wybawienie? 

Mariusz Grzegorzek sięgnął po prowokacyjną sztukę Jennifer Haley, o której mówi:
”OTCHŁAŃ jest przejmującym dramatem opowiadającym o spustoszeniu duchowym jakiego dokonuje w nas nowoczesna technologia. Wszyscy o tym wiemy. Jednak zanurzeni w internetowych fantazmatach nie do końca zdajemy sobie sprawę, jak szybko i nieodwracalnie stajemy się emocjonalnymi wydmuszkami, niezdolnymi do rzeczywistych uczuć. Uciekamy z realnego świata, kto obroni go dla naszych dzieci?” 



Science-fiction i kostiumowe retro. Thriller, romans i dramat psychologiczny.
Dziwna mieszanka, która wybucha z niebywałą siłą. 

Jesteś SOBĄ, czy swoim CIENIEM? 

Spektakl prezentowany był na 39. Warszawskich Spotkaniach Teatralnych w 2019 r.


Spektakl dla dorosłych

debiut aktorski: Paulina Walendziak

czas: 1h 50 (bez przerwy)

Spotkanie z twórcami odbędzie się po spektaklu w klubie Od Nowa (ul. Gagarina 37A)

28 maja (wtorek), godzina 18.30

Nowy Teatr im. Witkacego (Słupsk)

Iwan Wyrypajew, Tlen

Reżyseria: Aleksandra Skorupa

Tekst Iwana Wyrypajewa to historia, która mogłaby się przydarzyć zarówno w głębokiej Rosji, jak i gdzieś na Pomorzu. Słupski Tlen inspirowany jest lokalnymi postaciami i wydarzeniami. Spektakl jest muzyczną podróżą, sekwencją scen nacechowanych biblijną, starocerkiewną estetyką. Główny bohater, zanurzony w codzienności, zabija z potrzeby metafizycznych przeżyć. Poszukuje miłości, która pozwala mu oddychać. Tlen jest przypowieścią o moralności, egzystencji i brutalnej rzeczywistości zabierającej powietrze. Tutaj sacrum nieustannie miesza się z profanum, a czystość z brudem. Walka o tlen staje się głównym celem i swoistą obsesją Saszy.

W przedstawieniu, oprócz aktorów słupskiego teatru, wystąpi na żywo muzyczne trio Ze Velocipedes.

debiut reżyserski: Aleksandra Skorupa

czas: 1h (bez przerwy)

Spotkanie z twórcami odbędzie się po spektaklu w klubie Od Nowa (ul. Gagarina 37A)

28 maja (wtorek), godzina 20.30

 Teatr Ludowy (Kraków)

Stanisław Wyspiański, Sędziowie

reżyseria: Małgorzata Bogajewska

 Sędziowie – ostatni dramat Stanisława Wyspiańskiego, pisany w obliczu ostatecznej perspektywy, śmierci – to wielki sąd nad światem. Pisarz sięgnął po historię rodem ze współczesnej mu kroniki kryminalnej: o zabójstwo ciężarnej służącej oskarżono syna miejscowego bogacza. W wątek kryminalny obok historii zdrady i dzieciobójstwa, przemocy i przekupstwa, wplecione zostają też wielkie namiętności: miłość kobiety do mężczyzny i ojca do syna. Pospolita zbrodnia nabiera na tym tle rozmiarów greckiej tragedii. Tam, gdzie krzywda i zbrodnia, pojawia się zemsta i kara. I choć sędziowie rozstrzygający sprawę w groteskowy sposób nie dorastają do wymiaru tragedii, w jakiej z urzędu biorą udział, próbują ferować wyroki. Mimo nich jednak na oczach widzów staje się sąd ostateczny – ostatecznie rozstrzygający o winie i karze. Sędziowie to antyczna tragedia i współczesny mroczny thriller w jednym. Pełna napięcia fabuła przesycona jest elementami grozy i tajemniczości, mimo że to jeden z niewielu realistycznych dramatów Stanisława Wyspiańskiego.

debiuty aktorskie: Weronika Kowalska, Cezary Kołacz

 czas: 1h 15 (bez przerwy)

Spotkanie z twórcami odbędzie się w klubie festiwalowym „Wejściówka” o godzinie 22.00 (pl. Teatralny 1)

29 maja (środa), godzina 17.00

 Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)

Joanna Satanowska, Bądź taka, nie bądź taka

reżyseria: Joanna Satanowska

Bądź taka, nie bądź taka to spektakl muzyczny, na który składają się nowe aranżacje największych przebojów z repertuaru Kory i zespołu Maanam w wykonaniu Karoliny Gibki, która w wizualizacjach filmowych wciela się w rolę legendarnej wokalistki. Na scenie towarzyszy jej gitarzysta. W spektaklu usłyszmy m. in.: Stoję, stoję, czuję się świetnie, Bądź taka, nie bądź taka, Oddech szczura, Ta noc do innych jest niepodobna, Nocny Patrol, Boskie Buenos.                                                 

Jest rok 1984, wytwórnia Rogot współpracująca wówczas z zespołem Maanam wpada na pomysł, aby zagrali oni na zjeździe młodzieży komunistycznej w Sali Kongresowej. Gościem specjalnym ma być premier Związku Radzieckiego Nikołaj Ryżkow. Kora musi podjąć decyzję o udziale w koncercie, licząc się z konsekwencjami w przypadku odmowy. 

Spektakl w reżyserii Joanny Satanowskiej to nie tylko opowieść o jednej z najbardziej barwnych postaci polskiej sceny muzycznej, ale także o godnej naśladowania postawie niezłomności, bezkompromisowości i konsekwencji w walce z przeciwnościami losu, systemem i politycznymi naciskami oraz własnymi słabościami. Scenariusz spektaklu powstał na podstawie książki Kora, Kora. A planety szaleją Kamila Sipowicza

Karolina Gibki w lutym 2019 r. została nową wokalistką zespołu ex Maanam.

debiut reżyserski: Joanna Satanowska

czas: 1h (bez przerwy)

Spotkanie z twórcami odbędzie się po spektaklu w klubie Od Nowa (ul. Gagarina 37A)

29 maja (środa), godzina 19.00

Teatr im. Wilama Horzycy (Toruń)

Gotthold Ephraim Lessing, Natan mędrzec

reżyseria: Piotr Kurzawa

Natan mędrzec Lessinga to opowieść ponadczasowa. Twórcy spektaklu wpisują ją we współczesny kontekst świata, w którym coraz bardziej widoczne są podziały i konflikty na tle religijnym. Dzieło Lessinga to opowieść o wierze ponad podziałami – religijnymi, rasowymi, politycznymi oraz o potrzebie tolerancji i uznaniu równości poglądów. Czy jednak życie w społeczeństwie wielokulturowym jest w ogóle możliwe? Czy może wielowyznaniowy zgodny świat to jedynie utopia? Napisany w XVIII wieku Natan mędrzec to tekst, którego potrzebujemy tu i teraz.

debiut reżyserski: Piotr Kurzawa

czas: 2h 15 (z przerwą)

Spotkanie z twórcami odbędzie się w klubie festiwalowym „Wejściówka” o godzinie 23.00 (pl. Teatralny 1)

29 maja (środa), godzina 21.30

Teatr im. Jana Kochanowskiego (Opole),

Martyna Lechman, Zakonnice odchodzą po cichu

Spektakl oparty na motywach książki Marty Abramowicz

Reżyseria: Daria Kopiec

Historie bohaterek reportażu Zakonnice odchodzą po cichu Marty Abramowicz stanowią punkt wyjścia spektaklu. Stają się pomostem między obserwacją kreacji aktorskiej a osobistym stosunkiem aktorek do interpretowanych przez nie postaci. Nadrzędnym tematem spektaklu jest powołanie, rozumiane zarówno w kontekście sacrum jak i profanum, poprzez służbę Bogu, aż po misję i etos aktora. Podczas spektaklu, widz będzie świadkiem budowania więzi emocjonalnej pomiędzy początkowo sobie obcymi kobietami; aktorką i interpretowaną przez nią bohaterką. Spektakl stawia pytania o istotę tożsamości, metafizykę czy szeroko pojęty humanizm. Teatr to idealne miejsce na analizę tematu łączącego rzeczywistość z fikcją, świętość ze świeckością, kreację z reportażem.

Spektakl uhonorowany na XIX Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” w Katowicach Nagrodą Główną – Laur Konrada (dla Darii Kopiec) oraz Nagrodą Publiczności i Nagrodą Dziennikarzy.

debiuty aktorskie: Natalia Czekała, Joanna Sokołowska

czas: 1h 20 (bez przerwy)

Spotkanie z twórcami odbędzie się w klubie festiwalowym „Wejściówka” o godzinie 23.30 (pl. Teatralny 1)

30 maja (czwartek), godzina 17.30

Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego (Wałbrzych

Witold Gombrowicz, Iwona, księżniczka Burgunda

reżyseria: Grzegorz Jaremko

Co ma nam dziś do powiedzenia Witold Gombrowicz? Kim jest Iwona i dlaczego tak bardzo chcemy, żeby jej tutaj – u nas – nie było?

W mnogości interpretacji teatralnych Iwona była już każdym. Dziś jest manifestem o samostanowieniu, aktualnym pytaniem o normatywność i o to, kto ją ustala. Czy bardziej pytaniem o demokrację? O wolność? O obcość? O bierne formy protestu?

Iwona, księżniczka Burgunda to spektakl o wielkiej potrzebie empatii i poszukiwaniu tożsamości. To pytanie o to, dlaczego Polska, jak karaś, staje dziś ością w gardle.

Spektakl podwójnie nagrodzony na XIII Międzynarodowym Festiwalu Gombrowiczowskim w Radomiu: najlepsza reżyseria – Grzegorz Jaremko i najlepsza rola kobieca – Rozalia Mierzicka jako Królowa Małgorzata.

debiut reżyserski: Grzegorz Jaremko

debiut aktorski: Jakuba Sasak

Spektakl zawiera sceny nagości.

czas: 1h 50 (z przerwą)

Spotkanie z twórcami odbędzie się w klubie festiwalowym „Wejściówka” o godzinie 19.30 (pl. Teatralny 1)

30 maja (czwartek), godzina 20.30

Teatr Polski im. Hieronima Konieczki (Bydgoszcz)

Pascal Rambert, Koniec miłości

reżyseria: Dorota Androsz

… a więc to będzie łatwe uda nam się to zrobić pierwsi zrobimy to czego nikomu przed nami zrobić się nie udało będziemy pierwsi uda nam się zrobić tak, żeby wszystko poszło dobrze wszystko będzie płynnie i będzie super. 

Rozpisany na dwa monologi tekst Końca miłości uniemożliwia rozstającej się parze jakiekolwiek porozumienie. W choreografii rozczarowań, mężczyzna i kobieta plączą się pomiędzy niespełnionymi oczekiwaniami a śladami dogorywających w nich uczuć. Zdania pełne goryczy uderzają w najczulsze punkty, przywołują najintymniejsze obrazy z pamięci. Dla Pascala Ramberta destrukcja relacji zaczyna się niezauważalnie, niemalże bezobjawowo. Jakby jej rozpad był wpisany w sam początek.

Spektakl prezentowany był na 59. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych w 2019 r.

debiut reżyserski: Dorota Androsz

czas: 1h 35 (bez przerwy)

Spotkanie z twórcami odbędzie się po spektaklu w klubie Od Nowa (ul. Gagarina 37A)

31 maja (piątek), godzina 17.00

 Teatr Współczesny (Szczecin)

Iwan Wyrypajew, Pijani

reżyseria: Norbert Rakowski

Wszyscy bohaterowie tej sztuki, przez cały czas jej trwania są pijani – pijani w sztok, uraczeni dobrym alkoholem, zataczający się po suto zakrapianej imprezie albo w jej trakcie. Nie warto ich lekceważyć – pozbawieni hamulców i śmieszni jednocześnie wypowiadają więcej niż można powiedzieć na trzeźwo, bo przecież Bóg rozmawia ze światem przez pijanych.

Pijani otrzymali Bursztynowy Pierścień (przyznany przez publiczność) w plebiscycie organizowanym przez redakcję Kuriera Szczecińskiego dla najciekawszego spektaklu sezonu 2017/2018

debiut aktorski: Konrad Eleryk

czas: 2h (z przerwą) 

Spotkanie z twórcami odbędzie się w klubie festiwalowym „Wejściówka” o godzinie 19.15 (pl. Teatralny 1)

31 maja (piątek), godzina 19.30

Teatr im. Wilama Horzycy (Toruń)

Agnieszka Holland/Witold Zatorski, Aktorzy prowincjonalni

reżyseria: Damian Josef Neć

Sala prób w prowincjonalnym teatrze. Mikroświat wypełniony marzeniami, kłótniami i niespełnieniem. Zaglądamy tam, gdzie aktorzy ujawniają swoje najgłębsze pragnienia i rozczarowania. Do takiego właśnie miejsca przyjeżdża reżyser z Warszawy, który chce wystawić „Wyzwolenie” Wyspiańskiego. Wielki dramat o wielkich ideach rozbudza wielkie oczekiwania i nadzieję, że uda się ze sceny choć jeden raz opowiedzieć o czymś bardzo ważnym.

Twórcy spektaklu ironicznie i krytycznie przyglądają się środowisku artystycznemu i pytają o sprawczość sztuki. Jaka jest jej moc w czasach, w których demony nacjonalizmu i ksenofobii wychodzą na światło dzienne?

Spektakl w reżyserii Damiana Josefa Necia powstał na podstawie scenariusza „Aktorów prowincjonalnych” Agnieszki Holland i Witolda Zatorskiego, rozbudowanego względem filmowego oryginału wątku „Wyzwolenia” Stanisława Wyspiańskiego, a także improwizacji oraz intymnego dziennika wideo aktorów Teatru Horzycy.

Akcja dzieje się tu, w Toruniu. Tu, w Polsce w 2019 roku.

debiut reżyserski: Damian Josef Neć

(poza konkursem)

czas: 1h 50 (z przerwą)

Spotkanie z twórcami odbędzie się w klubie festiwalowym „Wejściówka” o godzinie 21.30 (pl. Teatralny 1)

31 maja (piątek), godzina 21.45 – Ogłoszenie werdyktu (przed teatrem)

31 maja (piątek), godzina 22.00 – Koncert zespołu „Perfect Son” (przed teatrem)

Newsletter

Tylko ciekawe wiadomości

Zapisz się na nasz newsletter. Wysyłamy wiadomości z nowym repertuarem i nowościami w ofercie teatru, a także atrakcyjnymi zniżkami.