Artur Pałyga

Nieskończona historia

Reżyseria: Małgorzata Warsicka

Premiera: 16 stycznia 2016, Duża Scena


Zwykła kamienica. W niej zaprzyjaźnione staruszki, młoda matka, kłótliwa para, suka Aza. Ich życie toczy się tym samym torem, dzień po dniu. Jednocześnie tuż za ich plecami kryje się tajemnica. Nie odstępuje ich ani na krok. Czasem tylko ją przeczuwają, a czasem wyraźniej daje o sobie znać – na przykład wtedy, gdy umiera pani Dworniczkowa.

„Nieskończona historia” jest jak utwór muzyczny spleciony z codziennych spraw ­– zasłyszane w domu, w pracy czy na ulicy, mają swój własny rytm, którego na co dzień nie dostrzegamy. Wspólnego tonu szukają w niej różne postaci i emocje, rozpięte między tym, co śmieszne i wzniosłe, poważne i banalne.

Twórcy z dystansem i humorem szukają odpowiedzi na najważniejsze pytania, a ich podstawowym narzędziem staje się muzyka – wychodząc od formy barokowego chóru i na radiowej transmisji na żywo kończąc.


Artur Pałyga Nieskończona historia
Reżyseria: Małgorzata Warsicka

Muzyka: Karol Nepelski

Scenografia: Marcin Chlanda

Ruch sceniczny: Dawid Lorenc

Kostiumy: Grupa Mixer

Fotografie: Wojtek Szabelski

Udział biorą: Anna Magalska, Ewa Pietras, Matylda Podfilipska, Julia Sobiesiak, Mirosława Sobik, Teresa Stępień-Nowicka, Jarosław Felczykowski, Paweł Kowalski, Tomasz Mycan, Arkadiusz Walesiak, Grzegorz Wiśniewski, Bartosz Woźny.

Czas trwania: 1 godzina 20 minut (bez przerwy)

Licencja na wystawienie utworu została wydana przez Agencję Dramatu i Teatru ADiT.

Spektakl otrzymał II Nagrodę w 22. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Wyróżnienie otrzymał także zespół aktorski oraz reżyserka spektaklu, Małgorzata Warsicka.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

Recenzja:

„Ten niezwykle czuły tekst wymagał od zespołu wielkiej pracy – sztuka przypomina oratorium, które nawiązuje pod względem stylistycznym do kantat Bacha i chorałów gregoriańskich, choć do tego ostatniego kanonu odwołuje się mało ortodoksyjnie, bo pozwala sobie na wielogłosowość. Tak czy inaczej zespół toruńskiego teatru wykonał pod okiem kompozytora Karola Nepelskiego kawał solidnej muzycznej roboty.” 

Grzegorz Giedrys, Gazeta Wyborcza Toruń

Non omnis moriar…Anita Nowak, Teatr dla Was

Nic po nas nie zostanieGrzegorz Giedrys, Gazeta Wyborcza Toruń

Kamienica, opus 4Andrzej Lis

Śmierć w pustym mieszkaniuArtur Duda, Teatr

Lęki nasze poranne i wielka tajemnica, która czasem przypomina o sobieMirosława Kruczkiewicz, Nowości

W intencji codziennościJan Karow, teatrakcje.pl

Newsletter

Tylko ciekawe wiadomości

Zapisz się na nasz newsletter. Wysyłamy wiadomości z nowym repertuarem i nowościami w ofercie teatru, a także atrakcyjnymi zniżkami.