wróć

Druga nagroda dla Katarzyny Kalwat na Festiwalu Interpretacje!

Z przyjemnością prezentujemy werdykt jury XIX Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” Katowice 2018.

Drugą nagrodę zdobyła Katarzyna Kalwat za reżyserię spektaklu „Reykjavik’74” Marty Sokołowskiej w Teatrze im. Wilama Horzycy. Swoje głosy oddało na nią dwóch z pięciu jurorów – Krzysztof Majchrzak i Olo Walicki.

Olo Walicki, jak możemy przeczytać w serwisie Onet Kultura, opisując spektakl Kalwat, mówił o „rytmie, zmiennych tempach, muzycznej frazie dialogów, solowych kadencjach i kolektywnych improwizacjach, ale przede wszystkim, tym czymś, w co uwierzył, a jego oczy były mokre”.

Laur Konrada, czyli główną nagrodę festiwalu, otrzymała natomiast Daria Kopiec  za reżyserię spektaklu na podstawie książki Marty Abramowicz „Zakonnice odchodzą po cichu” z Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu. Na reżyserkę zagłosowali następujący jurorzy: Ewa Braun, Anda Rottenberg i Piotr Cieplak. Cieszymy się bardzo z tego wyróżnienia, gdyż obecnie Daria Kopiec pracuje w Teatrze Horzycy nad spektaklem „Dziadek do orzechów. Nowe historie”, którego premiera odbędzie się 15 grudnia. Scenariusz na podstawie książki Abramowicz napisała Martyna Lechman, która jest także autorką scenariusza „Dziadek do orzechów. Nowe historie” inspirowanego utworem E. T. A. Hoffmanna oraz historiami seniorów

Gratulujemy reżyserkom!

W konkursie głównym o Laur Konrada ubiegało się pięć spektakli: „Puppenhaus.Kuracja” w reż. Jędrzeja Piaskowskiego z TR Warszawa, „Zakonnice odchodzą po cichu” w reż. Darii Kopiec z Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu, „Chłopi” w reż.  Krzysztofa Garbaczewskiego z Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hubnera w Warszawie, „Reykjavik‘74” w reż. Katarzyny Kalwat z Teatru  im. Wilama Horzycy w Toruniu oraz „In Dreams Begin Responsibilities” [zobowiązania rozpoczynają się w snach] w reż. Magdy Szpecht z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.

 

fot. Wojtek Szabelski