wróć

Cykl warsztatów do spektaklu „Bramy raju” // Klasyka żywa

Teatr to nie tylko aktorzy. Zanim widzowie  zobaczą efekt końcowy, twórców spektaklu czeka długa droga.

Przy każdej premierze pracuje grupa artystów, którzy podążają za wizją reżysera.  Jak bardzo mogą być autonomiczni w swoim działaniu? Jak ich sposób patrzenia, wyobraźnia wpływa na jakość powstającego spektaklu? Kiedy powstaje scenografia, kostiumy?

Na te oraz inne pytania, postaramy się  odpowiedzieć podczas cyklu 4 warsztatów.

Dzięki nim uczestnicy będą mogli przejść przez kolejne etapy pracy wraz
z reżyserem, aktorami, scenografem oraz autorką projekcji video.

Koordynator projektu: Marta Lewandowska/pedagog teatru/

 

Zapisy i informacje pod adresem: promocja@teatr.torun.pl

 

Wstęp wolny. Wszystkie warsztaty mają charakter praktyczny.

Uczestników warsztatów zachęcamy do obejrzenia spektaklu „Bramy raju”, który znajdzie się w grudniowym repertuarze.

 

21.11/ godz. 16 – 18 Sala prób

TEMAT: AKTOR

Kim jest Maud i Robert w „Bramach raju” Krzysztofa Rekowskiego? Jakie relacje łączą ich z innymi bohaterami? O tym, jak aktorzy budują swoje postacie.

Prowadzenie: Julia Sobiesiak – aktorka, absolwentka PWST w Krakowie, od 2013 roku związana z Teatrem Horzycy, wyróżniona Nagrodą przyznawaną przez Sekcje krytyków Teatralnych ZASP za najlepszy debiut 2013/14 (Dora w „Witaj, Dora” reż. Krzysztof Rekowski). Na scenie zobaczyć ją można w m. in. „Krzyżakach” (reż. Michał Kotański), „Rosencrantz i Guildenstern nie żyją” (reż. Cezary Iber), „Nieskończona historia” (reż. Małgorzata Warsicka).

Maciej Raniszewski – aktor, absolwent PWST w Krakowie, w Teatrze Horzycy od 2011 roku, zadebiutował w spektaklu dyplomowym w reż. Iwony Kempy „Mroczna gra albo historie dla chłopców”. Występuje w m. in. „Krzyżakach” (reż. Michał Kotański), „Cyber Cyrano” (reż. Ula Kijak) czy wcześniej w „Mizantropie” (reż. Norbert Rakowski), „Królowa ciast” (reż. Ula Kijak).

 

28.11/ godz. 16 – 18.00 Duża Scena

TEMAT: REŻYSER

Praktyczne rozważania nad zadaniami, które wyznacza sobie i innym reżyser.

Prowadzenie: Krzysztof Rekowski – reżyser, absolwent PWST w Krakowie i Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej. W Teatrze Horzycy wyreżyserował także spektakl „Witaj, Dora” (2013). Realizował spektakle w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku (m. in. „Zwyczajne szaleństwa”, „Szef wszystkich szefów”), Teatrze Polskim w Poznaniu („Panny z Wilka”, „Przyjaciel”), Teatrze Kochanowskiego w Opolu („Merylin Mongoł”, „Sędziowie”, „Nieśmiały na dworze”) oraz w wielu teatrach warszawskich.

 

05.12/ godz. 16 – 18.00 Sala prób

TEMAT: PROJEKCJE

Jakie znaczenie mają projekcje video dla „BRAM RAJU”? Jak tworzyć wizualną narrację? Jak wygląda proces tworzenia obrazu filmowego
w teatrze?

Prowadzenie: Emilia Sadowska – absolwentka Wydziału reżyserii w PWSFTviF w Łodzi, reżyserka teatralna (m. in. „The Passengers” w Dublinie, „Amatorki” w Teatrze Polskim w Poznaniu) spotów reklamowych i programów telewizyjnych oraz realizatorka projekcji multimedialnych do wielu spektakli (m. in. „Rosyjski kontrakt” w reż. Krzysztofa Rekowskiego, „Balladyna” w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego).

 

15.12/ godz. 16 – 18.00 sala prób

TEMAT: SCENOGRAFIA

Jakie elementy składają się na scenografię? Jak przełożyć wizję scenograficzną na projekt? Co było inspiracją do powstania scenografii, kostiumów do spektaklu „BRAMY RAJU”. Kolory, rekwizyty, materiały – jakie jest ich znaczenie
w spektaklu?

Prowadzenie: Jan Kozikowski – scenograf, kostiumograf, absolwent Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie oraz student Katedry Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Pracował nad kostiumami do takich spektakli jak „Nasza klasa” w reż. Ondreja Spišáka, „Między nami dobrze jest” w reż. Piotra Waligórskiego. Stworzył scenografię do spektakli w reżyserii Kingi Dębskiej, Marka Fiedora, Marcina Libery, Wojtka Smarzowskiego, Agnieszki Glińskiej czy Piotra Cieplaka. Zdobywca nagród za scenografię oraz nominowany do Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł za kostiumy do filmu „Pół serio”.

 

fot. Wojtek Szabelski/freepress.pl

Spektakl bierze udział w II edycji Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”